Ademruimte bij stress

De ademruimte is de parel van de Mindfulness training. In deze versie heb ik een uitgebreide ademruimte gemaakt die je direct kan gebruiken in een stressvolle situatie. Of wanneer je weet dat er een stressvolle situatie aankomt, bijvoorbeeld een gesprek waar je tegen op ziet.

Het creëren van een korte pauze in een stressvolle situatie, helpt je om bewust te worden van wat er in dat moment met jou gebeurt. Deze ‘ruimte’ geeft je de mogelijkheid om jouw eigen antwoord te geven op de situatie in plaats van er in meegezogen te worden.

Je kan deze oefening het best een aantal dagen achter elkaar herhalen, op een niet-stressvol moment. Dan kan je vertrouwd worden met de meditatie en deze met of zonder opname, toepassen wanneer het nodig is.

Related Posts

Deze ademmeditatie van 15 minuten is een heerlijke basis om met je aandacht bij je ademhaling te zijn.

Meer

Deze bodyscan is een van mijn favoriete bodyscans. Er zit een wereld van mooie kleine aanwijzingen in die

Meer

Deze ‘gouden licht’ meditatie van Osho, is na mijn zomervakantie een van mijn favoriete meditaties om in de

Meer

Mediteer Online · Actieve meditatie: schud de dag van je af Dit is een actieve meditatie van een

Meer

Schrijf hieronder jouw ideeën over dit onderwerp

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>